Led 19

Jak na aquaerobik v těhotenství

Posted in Fitness

water aerobics 200x120 Jak na aquaerobik v těhotenstvíJakmile vstoupíte do této životní epochy, tak se celý svět kolem vás, ale i ve vás začne proměňovat. Přírodní zákon je neoblomný a nebere si žádné servítky. Náhle zjistíte, že jste na to dva a vše co děláte má buď pozitivní nebo negativní dopad na plod skrytý v děloze. Ohleduplnost a pečlivost je v tomto ohledu samozřejmostí. Nenásilnou formou se vám upravuje jídelníček, čímž se mění i stravovací návyky.

trans Jak na aquaerobik v těhotenstvíUbíráte na škodlivinách jako je pití kávy, kouření či popíjení alkoholu se proměňuje na výjimečnou degustaci červeného vína. Život náhle dostává smysl. Pánové vám otevírají dveře, pomáhají s nákupem. Vy však máte pocit, že nejste nemocné a dokonce hledáte vhodnou pohybovou aktivitu, která by byla prospěšná jednak pro vás, tak i pro vaše miminko. Jedním takovým koordinovaným pohybem je i Aqua aerobic.

Aqua aerobic je vhodný pro kohokoliv

Aqua aerobic není výhradně jen pro těhotné maminky, ale své místo si našel u všech, co hledají notnou dávku inovace či bezpečný pohyb pro svůj nemocný aparát. Aqua aerobic je nejšetrnějším sportem pro vaše klouby, proto je hojně vyhledáván starší generací, ale i lidmi středního věku. Nemyslete si, že když cvičíte ve vodě, že se nezapotíte, ba naopak. Při každém pohybu musíte překonat i odpor vody a v tom je skryto celé kouzlo. Pokud patříte mezi maminky, které mají neustále obavy, že by se ve vodě mohl nakazit jejich plod, nebo by mohly uklouznout, tak mějte na paměti, že lekce pro aqua aerobik by k tomu měly být přizpůsobeny. Všichni zúčastněné dokonce mají povinnost vědět informace o stavu a kvalitě vody, jež se vypisuje na viditelném místě.

Zázrak jménem aqua aerobik

Tento druh cvičení je pro těhotné maminky přímo stvořený. Díky vodní kapalině jsou příjemně nadnášeny, čímž se cviky lépe provádějí. Při každém pohybu je vaše tělo navíc velmi efektivně masírováno, takže již po několika návštěvách bazénu pocítíte znatelnou úlevu od bolestí zad a svalových skupin pohybového aparátu. Přetížený zádový systém si ve vodě naprosto odpočine, takže celé cvičení vás nakopne i po psychické stránce. Cvičení ve vodě blahodárně působí proti příznakům zácpy a tím i spojenými hemeroidy. Pokud budete důslední a chodit na aqua aerobik pravidelně, tak o zácpě nebudete nic vědět. V případě, že vás aqua aerobik zaujal, tak pro jeho začátek si zvolte období v druhém trimestru. Jde o část těhotenství, kdy je plod už řádně zahnízděn. Vše záleží na vyšetřením lékaře. Pokud vám cvičení doporučí již dříve, tak se toho určitě neobávejte. Pro jistotu je nejlepší, když máte ve svém těhotenském průkazu napsáno, že je pro vás toto cvičení vhodné. Aqua aerobik se nedoporučuje maminkám s vysokým krevním tlakem, těhotenským diabetem, srdeční vadou, či dalšími chronickými chorobami.

Jak aqua aerobik probíhá

Na lekce aqua aerobiku je dobré docházet pravidelně a to minimálně 2x týdně, maximálně 3x. Můžete také docházet pouze jednou týdně, pokud tedy aqua aerobik plánujete kombinovat s jiným cvičením. Velkou výhodou tohoto cvičení je fakt, že nemusíte nic umět. Na lekce většinou docházejí úplné začátečnice. Aqua aerobik je především o uvolnění a zábavě. Odreagujte se od stereotypních záležitostí a nalezněte si svou činnost, zkuste aqua aerobik, který se zalíbil už tolika maminkám po celém světě. Tempo cvičení si upravíte podle své tepové frekvence. Vždy cvičte tak, aby to vyhovovalo vám. Při těchto lekcích se zároveň naučíte správně dýchat, což je v rámci předporodní přípravy velice důležité. Naučíte se jednak krátké psí dýchání, tak i to hluboké a zadržování dechu. Všechno se provádí do vody, čímž se vám zvýší vitální kapacita plic. Rovněž vám pravidelná docházka protáhne hráz, takže se rapidně sníží její natrhnutí při porodu. Na lekci by mělo chodit v průměru 10 – 12 maminek. Vše se odvíjí od prostoru a připravenosti daného místa ve vašem městě. Můžete využít i klasických lekci aqua aerobiku pro smíšené zájemkyně, ovšem vždy se domluvte s provozovatelem, jestli jsou pro takové situace přizpůsobeny. Především jde o dostatek místa kvůli zajištění bezpečnosti.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Comment

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Sacharidové a proteinové tyčinky pro svaly